ATLAS szkoli przyszłych menedżerów

150x110

ATLAS, we współpracy z warszawską Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej, uruchamia nowy kierunek studiów podyplomowych Psychologia sprzedaży w ramach Akademii SWPS i ATLASA. Autorami programu są doktor nauk humanistycznych Grażyna Wąsowicz-Kiryło, psycholog ekonomiczny, oraz Henryk Siodmok, doktor nauk ekonomicznych i Prezes Grupy ATLAS. Zajęcia ruszają od października – ich sedno to unikatowe połączenie teorii z praktyką.

Studia powstały z myślą o aktualnych lub przyszłych pracownikach działów sprzedaży i marketingu, którzy chcieliby podnieść swoje kwalifikacje i wzmocnić własną pozycję na wymagającym rynku pracy. Dwa główne bloki zajęć to marketing i zarządzanie sprzedażą oraz psychologia sprzedaży.

– Procesy sprzedaży stanowią kluczowy mechanizm warunkujący funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Pomimo swojego znaczenia, zagadnienia te nie są praktycznie przedmiotem kształcenia akademickiego, podobnie jak tematyka współpracy i współdziałania sprzedaży z marketingiem. W efekcie pracownicy wypracowują swoje umiejętności w praktyce, nierzadko ucząc się na własnych błędach. Sprzedaż, jedyny kanał przychodów dla firmy, jest przedmiotem ograniczonego kształcenia akademickiego, natomiast wydatkom/kosztom poświęca się dużo uwagi. Razem z SWPS uznaliśmy, że warto zmienić ten paradoks. ATLAS, wychodząc z tą inicjatywą, pokazuje troskę o efektywność procesów gospodarczych w Polsce. Jest to postawa godna lidera rynkowego – nasze działanie wpisuje się w politykę odpowiedzialności społecznej i jest pożyteczne wizerunkowo – wyjaśnia Henryk Siodmok.

Patrząc na ogólne statystyki, co dziesiąty młody Polak podejmuje pracę bez wyuczonego zawodu. Znacznie gorzej wygląda zgodność pierwszej pracy z wykształceniem w kontekście studiów wyższych – licencjackich, inżynierskich i magisterskich. Według danych pochodzących z raportu Młodzi 2011, autorstwa ministra Michała Boniego, 35% absolwentów w 2010 roku pracowało poza wyuczonym zawodem.

Ten sam raport, opierając się na badaniach Global Employment Trends of Youth (ILD Report 2010), precyzuje kluczowe bariery polskiego rynku pracy. Wśród nich znalazło się przede wszystkim niedopasowanie umiejętności technicznych i nietechnicznych do potrzeb poszczególnych stanowisk i zawodów oraz brak dostępu do kapitału finansowego, fizycznego i społecznego wśród młodych ludzi.

– Skuteczność pracowników jest w coraz większym stopniu zależna od wysokiego poziomu złożonych kompetencji. Marketing i sprzedaż to te działy firm, w których szczególnie pożądane są nie tylko umiejętności czysto zawodowe, ale także sprawność psychologiczna. Przejawia się ona w rozumieniu psychologicznych mechanizmów zachodzących w procesie sprzedaży po stronie sprzedających i kupujących, dobieraniu adekwatnych technik działania do osób i sytuacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów, zarządzania własną energią czy radzenia sobie z silnym i permanentnym stresem w sposób efektywny i dający szanse na długotrwałe wykonywanie obowiązków na wysokim poziomie. Mając na uwadze te potrzeby, w programie studiów Psychologia sprzedaży umieściliśmy wiele godzin zajęć warsztatowych, które umożliwią nabycie lub doskonalenie praktycznych umiejętności psychologicznych – komentuje Grażyna Wąsowicz – Kiryło.

Oprócz prezesa Grupy, ze strony ATLASA zajęcia poprowadzi także Krzysztof Ogórek, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu. Słuchacze będą mieli również okazję skonfrontować dotychczas zdobytą wiedzę z doświadczeniami innych praktyków biznesu, zaproszonych do współpracy przez ATLASA i SWPS. Ponadto, w wyniku zajęć warsztatowych prowadzonych w małych grupach, studenci nabędą lub udoskonalą swoją sprawność psychologiczną. Zapisy na studia trwają od 21 maja.

http://www.podyplomowe.pl/studia-podyplomowe-warszawa/psychologia-sprzedazy-akademia-firmy-atlas-i-swps